Over ons

Midden in het Westland, vlak bij strand & zee, vind je ons 4 Ha terrein met 11 kampeervelden en modern sanitair.

Kampeerterrein Staelduin wordt volledig beheerd door vrijwilligers.
Niemand wordt betaald en iedereen stopt zijn of haar vrije tijd in het onderhouden van het kampeerterrein en onze kampeerders.

Als kampeerder heb je het meest contact met de kampwacht. Dat is gelijk ook de grootste groep medewerkers.

Kampwachten zijn 24 uur per dag aanwezig in de weekenden en elke dag gedurende de zomerperiode. In noodgevallen zijn ze natuurlijk altijd bereikbaar.

De kampwacht:

• is gastheer voor alle kampeerders
  • geeft spullen en materialen uit
  • is een vraagbaak voor informatie over de omgeving, winkels, artsen en zelfs soms over kamperen zelf
  • regelt de post tijdens zomerkampen
  • verkoopt badges e.d.
  • zorgt ervoor dat iedereen het terrein en de andere kampeerders met respect behandelt
  • controleert of je je terrein goed achterlaat voor de volgende groep die komt kamperen

Bij aankomst meld je je bij de kampwacht, en dan hoor je waar je veldje is.

Daarnaast is er nog groep vrijwilligers die, al dan niet in commissies, onderhoud en werkzaamheden plegen. Bv. timmeren, schilderen, bos-onderhoud, elektriciteit aanleggen, onderhouden van de diverse machines en natuurlijk administratie. Dit geheel gebeurt onder leiding van de beheercommissie, met op de achtergrond een stichtingsbestuur.